יום חמישי , אוקטובר 19 2017

מי זו MIPI וכיצד היא תשפיע על המכונית המחוברת?

אם נחזור בזמן לשנות התשעים (זה עוד מעט 30 שנה אחורה…) ניזכר שבדיוק סיימנו התקנת Changer של דיסקים (ילדים כיום לא מבינים את הקושי בבחירת הפלייליסט המוגבל), בחרנו את הפלייליסט שלנו, הכנסנו את הדיסקים לתוך המעטפת ועכשיו, אם רק נזכור היכן הכנסנו את הדיסק של Queen – נוכל לשמוע בפול ווליום את Bohemian Raphsody עם החברים. רמת הבטיחות במכונית? אולי ארבע כריות אוויר, ללא חיווי קדמי או אחורי + רעש המוסיקה מסכן את הנהיגה עוד יותר מכך.  נדלג קדימה מספר שנים והנה ה-Changer נעלם לו, התאפשרו חיבורי Auxillery (עם כל נוחות השמע בחיבור אוזניות) ולאחר מכן USB, שש כריות אוויר נוספו ואפילו חיישני רברס.

דילגנו לעידן העכשווי – מוסיקה ניתן לחבר עכשיו כמעט מכל מכשיר, לרבות באמצעות USB, Bluetooth מהטלפון, הדיבורית כבר ממותגת בתוך המערכת, מצלמת רברס וחיישני רברס הם כבר סטנדרט וגם חיווי בנסיעה קדימה קיים כבר בכל רכב חדש. כאן מתחילות להן הצרות ובראשן ריבוי יצרנים בתוך בליל ענק של יכולות.
וכאן נכנסת MIPI…

המכונית המחוברת

MIPI היא שמה של התאחדות יצרנים אשר שמה לה למטרה ליצור תקן אחיד לממשקי חומרה ותוכנה בתחום הטלפונים הניידים ולמניעת יתירות טכנולוגית, אשר עלולה לגרור אי תאימות בין מוצרים. בהתאחדות חברים יצרנים מובילים כגון אינטל, סמסונג, טקסס אינסטרומנטס וטושיבה.

אי האחידות הקיימת יוצרת בעיות רבות הנובעות מהעובדה כי כל יצרן משקיע ביצירת פרוטוקול תקשורת נפקד, מייצר מוצרים התואמים לממשק ומנסה לשכנע יצרנים אחרים להטמיע את הפרוטוקול שלו במוצרים שלהם. כל אלו מובילים לעלויות גבוהות של ייצור ובזבוז של משאבים.

איגוד MIPIחשבו על יצרן מערכות לרכב אשר מבקש להשיק מערכת מדיה אשר "תדע" להשתיק את עצמה כאשר נכנסת שיחה, תנמיך את עוצמת השמע בנסיעה לאחור, תחליף את התצוגה בזו של מצלמת הרברס, תתריע על סטייה מנתיב ועוד. אם זה לא מספיק – נוספו גם גלאי אולטראסאונד אשר מטרתם להתריע על שטחים מתים בירכתי המכונית. איך המערכת תדע לממשק את עצמה למגוון רחב של מכשירים ניידים מיצרנים שונים? חשבו על העלויות שהוא נדרש להשקיע בהטמעת פרוטוקולים כגון AirPlay, Miracast, Bluetooth לסדרותיו, אולי גם NFC ומה לא. כל  זאת על מנת שנוכל להשתמש בטלפון בתוך המכונית שלנו, ליהנות מכל יכולות הסמארטפון (פעם רק לשמוע מי מתקשר היה מספיק) ועדיין לשמור על הבטיחות. המוצר שלו יעלה לא מעט, לכן הוא צריך לבחור ולמקד.

באמצעות איגוד MIPI אותו יצרן יוכל לעבוד לפי תקנים מוכרים מראש ובכך להוזיל את עלות המוצר שלו ולצפות מראש ברמה ההנדסית את יכולות המערכת, אבל אולי הדבר החשוב מכל – הוא יימנע מבעיות הרבות הנובעות מאי התאימות בין המוצרים השונים. המרוויחים הגדולים יהיו הלקוחות, שיוכלו לדעת כי המכשיר הסלולרי שבידיהם יעשה את כל הניסים והנפלאות שהוא מבטיח מבלי לקרוא את האותיות הקטנות, להיות ערים להתראות המגיעות מכלל החיישנים ולקבל חווית משתמש מלאה.

צפו בסרטון הבא: המכונית המחוברת – בטוחה, בריאה לסביבה ומאובטחת